Hoe werkt het ontwerp applicatie?

Hoe bestel ik een proefdruk of plaats ik een bestelling?

Hoe personaliseer ik een kaart

| Klik op “KAARTJE PERSONALISEREN” | Ontwerptool laadt lager op de pagina | Pas het ontwerp aan | Plaats het kaartje in de winkelmand | Plaats bestelling |

De ontwerp-applicatie opent automatisch lager op de pagina. Je kunt hier het kaartje aanpassen. Je kunt tekst aanpassen, lettertypes, kleuren van tekst, etc..

Om de applicatie zo overzichtelijk mogelijk te maken, wordt er veel gewerkt met icoontjes als knoppen. Als je met de muis boven een knop hangt, krijg je een tekstwolkje waarin staat wat de knop doet.

In de bovenste balk staan een viertal belangrijke functies: overzicht van de elementen op de kaart, nieuw tekstvak toevoegen, figuren die toepasselijk is voor het ontwerp toevoegen.

Als je het ontwerp hebt aangepast kun je het eventueel opslaan voor later gebruik, of je kunt het meteen in de winkelmand plaatsen. Scroll naar boven en plaats het in de winkelmand. 

Lukt het niet om op te slaan of te bestellen of heb je andere vragen? Laat het dan vooral even weten. We helpen je daar graag mee. 

Links, nog op het canvas, staan 2 icoontjes om een aangepast ontwerp op te slaan en weer te laden. Het bovenste icoontje is een schijfje (), hiermee sla je een ontwerp op. Het icoontje daar pal onder is een pijltje omhoog, hiermee kun je een opgeslagen ontwerp weer laden.

Het aangepaste ontwerp wordt opgeslagen in je account. Een account aanmaken is dan ook verplicht.

Mocht je het ontwerp als proefdruk besteld hebben, dan kun je het ontwerp later weer vanaf onze site terug halen bij je lijst van bestellingen in je account. Kijk bij je account bij “bestellingen,” klik dan op de betreffende bestelling. Vanaf daar kun je klikken op “Bekijk het aangepaste artikel.”

Het is overigens niet noodzakelijk om een aangepast ontwerp op te slaan; je kunt het ook meteen in de winkelmand plaatsen en bestellen.

Heb je op een eerder moment een proefdruk besteld van een kaartje die je in de ontwerp tool zelf had aangepast? Dan kun je het ontwerp op een later moment inladen vanaf je account: ga naar je geplaatste bestellingen, klik “bekijk” op de betreffende bestelling en klik dan “Bekijk het aangepaste ontwerp.” Dit brengt je bij de productpagina van het kaartje. Klik daar op “Kaartje personaliseren” en het bestelde ontwerp wordt dan ingeladen.

Een opgeslagen ontwerp dat je niet hebt besteld kun je op de pagina van het betreffende kaartje weer laden. Eerst even inloggen.

In de ontwerp tool kun je een raster aanzetten: klik op het tweede icoontje van boven aan de rechterkant, een soort halve cirkel. Er wordt dan een raster geplaatst over het ontwerp; dit helpt om de ruimtes aan de zijkanten goed in te schatten. Het icoontje daar meteen onder zet een liniaal uit.

Om elementen zoals tekst heel precies te kunnen plaatsen, kun je het beste de pijltjestoetsen gebruiken. Dan kun je in hele kleine stapjes elementen verschuiven. Op deze manier kom je een heel eind.

Lukt het niet om de uitlijning helemaal naar wens te krijgen? Geen probleem! Zet het er als opmerking even bij als je de bestelling plaatst en wij kijken er nog even goed naar. Mocht je nog een digitaal voorbeeld ter goedkeuring wensen, dan kan dat ook. Vermeld dat dan ook even.

Heb je op een eerder moment een proefdruk besteld van een kaartje die je in de ontwerp tool zelf had aangepast? Dan kun je het ontwerp op een later moment inladen vanaf je account: ga naar je geplaatste bestellingen, klik “bekijk” op de betreffende bestelling en klik dan “Bekijk het aangepaste ontwerp.” Dit brengt je bij de productpagina van het kaartje. Klik daar op “Kaartje personaliseren” en het bestelde ontwerp wordt dan ingeladen.

Een opgeslagen ontwerp dat je niet hebt besteld kun je op de pagina van het betreffende kaartje weer laden. Eerst even inloggen.